Lasius Niger kolonie

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Willemgribnau
Lid

Lasius Niger kolonie

Bericht door Willemgribnau »

Hallo en welkom op mij blog, ik ben Willem en op dit blog schrijf ik over mijn lasius Niger kolonie.

Vandaag dinsdag 16 juni kreeg ik mijn kolonie van mierenboerderij.nl, ik had gelezen dat dit een goeie beginnersoort was. Ze zitten nu in een reageerbuisje me watten en water er is een beetje broed en er zijn 8 werksters, ik hoop dat er nog veel meer komen. Ik had al een bak die als buitenwereld zou moeten dienen maar, voorlopig blijven ze nog even in het reageerbuisje. Tot zo ver mijn eerste dag met mijn mierenkolonie.
Willemgribnau
Lid

Re: Lasius Niger kolonie

Hallo en welkom op mij blog, ik ben Willem en op dit blog schrijf ik over mijn lasius Niger kolonie.

Vandaag zijn er weer 2 mieren bij gekomen want, er waren nog een paar poppen. Ik denk dat er deze week nog wel meer komen want mierenboerderij heeft duidelijk een paar larven en poppen erbij gelegd ook heeft de gyne nog wat eitjes gelegd en daar zit ze nu op. Morgen ga ik ze waarschijnlijk een insect geven en een Beetje suikerwater. Dus morgen krijgen jullie weer bericht over de kolonie.
Sneeuwuil
Lid

Re: Lasius niger kolonie

Bericht door Sneeuwuil »

Hallo, welkom en veel plezier met je kolonie en je blog. :D

De larven en poppen zijn gewoon van de gyne zelf lijkt me. die zullen er niet bij zijn gelegd.
Kegge
Lid

Bericht door Kegge »

Welkom op het forum Willem. Net als jij ben ik begonnen met een kleine Lasius Niger kolonie. Ik heb er heel veel lol in. Op dit forum valt heel veel te leren over mieren en hoe ze het beste te verzorgen. Veel plezier!
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Willemgribnau
Lid

Hallo mensen en welkom. vandaag (donderdag) heb ik de mieren in een buitenwereld geplaatst ik heb ze een insect gegeven een druppel honing en als experiment heb ik er een takje met bladluizen bijgelegd in het begin liep er steeds een mier als verkenner rond en die ging al snel naar de bladluizen later op de dag toen ik weer keek zag ik dat er vier mieren aan de honing zaten te drinken de bladluizen lopen nu een beetje rond in de bak ik had wat talk aan de randen gesmeerd maar ik wist niet of het goed was dus houd ik er voor de zekerheid de deksel op ik hoop dat ze morgen de vlieg mee het nest in nemen helaas kan ik nu niet meer kijken in het nest omdat ik er alluminiumfolie om heen heb gedaan ik hoop dat alles met ze goed zal gaan en tot de volgende keer
Willemgribnau
Lid

Hallo iedereen de afgelopen paar dagen kwamen de mieren maar niet uit het nest ik heb even gekeken in het nest hoe met ze ging volgensmij leven ze nog wel ik heb in de buitenwereld wat steentjes en zand gelegd ( ik weer het zand gaan ze tegen het glas duwen) in zal proberen om iets van een foto neer te zetten
miel
Lid
Contacteer:

Bericht door miel »

Je moet de folie als een hoesje om het buisje doen, dat je er af en toe ook vanaf kunt halen, als er dan wat is, kun je het opmerken, bv schimmel......
Manimaner
Lid

Bericht door Manimaner »

Schimmel is niet zo een probleem, eigenlijk hoef je bijna nooit in hun nest te kijken, maar voor de hobby is het natuurlijk wel zo leuk.
@ Willem, weet je hoe je een vragen en opmerkingen topic moet maken?
Willemgribnau
Lid

Nee dat weet ik niet en ik doe dit met mijn iPhone. Er zit ook folie over het nest
Manimaner
Lid

Bericht door Manimaner »

Willemgribnau
Lid

Dankje manimaner
Willemgribnau
Lid

Hallo mensen er is volgens mij weer een nieuwe mier bijgekomen ik zag namelijk zo'n doorzichtige, nimf heet dat dacht ik. Het gaat nog steeds prima alleen zie ik steeds maar één mier in de buitenwereld en insecten slepen ze nog niet echt naar binnen er zit alleen maar één oorwurm in het nest en die had ik echt zowat voor de ingang gelegd weet iemand misschien waarom ze de insecten niet zo goed aannemen alvast bedankt.
Willemgribnau
Lid

Hallo iedereen vandaag heb ik een vlieg en een beetje suikerwater in de bak gedaan en na een paar minuten zag ik er een mier omheenlopen en toen weer ietsje later zag in er een stuk of drie lopen dat was best leuk om te zien en voor de rest gaat het wel goed met de mieren ik denk dat ik morgen in de dierenwinkel wat krekels of fruitvliegjes of meeleormen ga kopen aan de hele tijd op jacht gaan is ook niet fijn
Plaats reactie