Spaanse mierensite
Spaanse mierensite
Beste iedereen,
Laatst las ik op dit forum over iemand die voor school mieren nodig had en het dus kocht op een Spaanse site, waar je alleen voor de verzendkosten betaald zou iemand die link weten?
Alvast bedankt!
Mvg Menno
Laatst las ik op dit forum over iemand die voor school mieren nodig had en het dus kocht op een Spaanse site, waar je alleen voor de verzendkosten betaald zou iemand die link weten?
Alvast bedankt!
Mvg Menno

-
- Lid
Re: Spaanse mierensite
http://www.anthouse.es/es/
Verzendkosten variëren van €11 tot €13 euro.
De mieren die ze momenteel aanbieden zijn echter niet allemaal beginnerssoorten. Ik zou je momenteel alleen Lasius flavus kunnen aanraden, maar dit zijn, volgens de site, nog losse gynes. (geen werksters erbij dus vooralsnog) Lasius niger hebben ze niet in voorraad.
Verzendkosten variëren van €11 tot €13 euro.
De mieren die ze momenteel aanbieden zijn echter niet allemaal beginnerssoorten. Ik zou je momenteel alleen Lasius flavus kunnen aanraden, maar dit zijn, volgens de site, nog losse gynes. (geen werksters erbij dus vooralsnog) Lasius niger hebben ze niet in voorraad.
-
- Lid

De andere soorten zou ik dus nog even mee wachten. Zeker een soort als Camponotus barbaricus is echt een soort voor gevorderden. Messor barbarus kun je over een tijd eens proberen, maar doe eerst maar eens ervaring op met Lasius niger of een andere beginnerssoort.
-
- Lid
zou je je vraag iets meer kunnen specificeren?
Verschillen tussen Lasius Niger (beginnersoort) en andere soorten is vooral de moeilijkheidsgraad.
Lasius Niger kan gewoon op je kamer en heeft niet veel eisen qua vochtigheid/warmte en voeding nodig. Je kan ze ook dikwijls storen en kijken. Andere soorten moeten bijvoorbeeld continu eenzelfde temperatuur hebben en net de juiste temperatuur in de winterslaap. Bepaalde vochtigheidsgraad , en daar heb je dan weer apparatuur voor nodig.
Bepaalde voedingen , schimmels , bepaalde planten. Lasius Niger gewoon fruitvliegjes punt uit.
Qua kijken zijn er soorten waar je maar 1 keer op de x aantal weken MAG kijken , bij Lasius Niger kan dat al 3 keer per week ofzo. Als je dan toch een moeilijke soort neemt , en bovenstaande voorwaarden niet aan voldoet , grote kans dat je gyne niet lang zal leven ,meestal zijn de moeilijkere soorten niet van de goedkoopste en dus ook zonde van je geld.
Lasius Niger kan gewoon op je kamer en heeft niet veel eisen qua vochtigheid/warmte en voeding nodig. Je kan ze ook dikwijls storen en kijken. Andere soorten moeten bijvoorbeeld continu eenzelfde temperatuur hebben en net de juiste temperatuur in de winterslaap. Bepaalde vochtigheidsgraad , en daar heb je dan weer apparatuur voor nodig.
Bepaalde voedingen , schimmels , bepaalde planten. Lasius Niger gewoon fruitvliegjes punt uit.
Qua kijken zijn er soorten waar je maar 1 keer op de x aantal weken MAG kijken , bij Lasius Niger kan dat al 3 keer per week ofzo. Als je dan toch een moeilijke soort neemt , en bovenstaande voorwaarden niet aan voldoet , grote kans dat je gyne niet lang zal leven ,meestal zijn de moeilijkere soorten niet van de goedkoopste en dus ook zonde van je geld.
-Lasius Niger 70+ --> Blog : http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=72&t=8793
-Formica Fusca 150+ --> Blog : http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=71&t=8790
-Messor Barbarus 5+
-Camponotus Ligniperdus 5+
-Formica Fusca 150+ --> Blog : http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=71&t=8790
-Messor Barbarus 5+
-Camponotus Ligniperdus 5+
Bedankt voor je reactie!
Ik houd het voorlopig lekker op lasius flasus.
Maar welke eisen stelt de messor barbarus?
Ik houd het voorlopig lekker op lasius flasus.
Maar welke eisen stelt de messor barbarus?

-
- Lid
Ze eten zaden, ze hebben meer warmte nodig en ze hebben veel meer rust nodig.