Hierbij vragen, maar nog belangrijker opmerkingen! Laat het me weten!
Blog: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=74&t=8135
V&O: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=8317
Mijn ervaring met veel variatie in het eten is dat ze meer interesse in het voedsel hebben, en het ook sneller word aangenomen.Nibbors schreef:Wat grappig dat je ze zoveel variatie qua voedsel geeft. Ik, als beginneling, geef ze enkel zaadjes en fruitvliegjes, maar er zijn dus veel meer mogelijkheden
haha, thanks! Ik heb het rechts naast mijn bureau hangen. Mijn bureau staat in een Nisje zegmaarKegge schreef:Wat een gave set-up. Ik zou dat wel boven mijn bureau willen hebben
Ben helaas druk geweest, en ben er de laatste tijd niet mee bezig geweest.Manimaner schreef:Mooie setup inderdaad. Ben beniewd naar foto' s van de kolonie zelf
Hoeveel werksters heeft deze kolonie inmiddels naar schatting?
Super Tip! ik ga zometeen direct aan de slag! Zal gelijk probeeren wat fototjes van de miertjes te maken!GvG schreef:Ziet er inderderdaad erg leuk uit! Ik zie dat je het warmtematje achter het nest hebt gehangen. Ik denk dat je het beter tegen de voorkant kunt tapen, omdat de mieren hun poppen dicht bij de warmtebron zullen willen leggen. Als je dan het warmtematje weghaalt zie je de kamer met broed. Nu zal die kamer aan de achterkant komen en zul je aan de voorkant niets zien.
Als je het matje aan de voorkant doet zal je ook minder last hebben van condens.
Had ik nog niet van gehoord, lijkt me de moeite waard. Zal bij ons ook eens kijkenntume schreef:Ik koop bij de groenteboer bij ons in het centrum trouwens gevriesdroogd fruit. Vooral ananas is bij de messor hier populair
In de caresheet op het forum staat: "Na de winter kan je de koningin in een warmere omgeving plaatsen, ca. 25-30°C"Artilux schreef:Naar mijn weten hoort het nest gedeelte zo'n 25°C te zijn30 lijkt mij wat veel, maar moet geen grote problemen veroorzaken denk ik.
Slim, heb hem ook 2 graadjes terug gedraaid. Nu staat de thermostaat overdag op 28 graden, en s`nachts staat hij op 20 graden.Manimaner schreef:Ik houd ze overdag op 28 en in de nacht uit. 30 graden moet ook kunnen, maar als je op warme dagen weg bent en je denkt er niet aan dan kan dat wel eens minder plezierig zijn voor de kolonie. Daarom probeer ik altijd wat marge te houden. Tijdens de flinke hitte van 1 week geleden heb ik gemerkt dat het alsnog een keer te warm is geworden. Ze hadden toen alleen het broed onder het matje laten liggen. Alle werksters zaten op een koelere plek. Mede daarom zet ik ze tijdens warme weken nog iets koeler en zoek ik niet de grens op.