Bij de Action hadden ze Airtight Storage Pots voor een leuke prijs. Ik geloof dat ik voor deze 1,49E heb betaald. De snelgips van Knauf kostte mij 4,49E.

Ik heb de beker ingesmeerd met een mooie laag vaseline. Voordat ik ging vullen met gips heb ik de beker en vaseline verwarmd met een föhn zodat deze streeploos als een mooie egale laag op de beker zat. De haak later tijdens het harden van het gips erin gedraaid om later te helpen met het los komen van het gips uit de beker.

Gips mengen:

Gips gieten:

Haak erin gedraaid:

Na een half uur heb ik het gips uit de beker gehaald. Dit is altijd even wat gepriegel, ik heb een klein gaatje in de bodem geboord met de Dremel zodat er lucht bij kan, anders krijg je dit gewoon niet los door het vacuüm tussen bodem en gips. De boel weer warm gemaakt met een föhn, zodat de vaseline goed vloeibaar wordt. Door middel van iets druk op de bodem en zijkanten uitoefenen i.c.m. kloppen komt het gips dan los. De haak heeft goed geholpen, hierdoor kon ik het gips onder geleide netjes uit de beker halen.

Dit was het even voor nu. Ik laat het gips tot morgen rusten. Dan haal ik de vaseline resten eraf en ga ik aan de slag met de gangenstelsels en de waterkamer.