Vandaag is dan eindelijk mijn tweede bestelling binnen gekomen. Mac van THA had hem al binnen 8 dagen gemaakt maar door het lange proces van verzenden en onze douane (gecombineerd met postnl..) zorgde voor enige vertraging.
Dit zijn de eerste foto's, ik zal na gebruik een uitgebreide review schrijven en mooie kwaliteits fotos maken.
Het thema was 'desert' vandaar dat ik ook voor de gouden kleur heb gekozen. De boomstronk bovenin is een typisch THA design.
4 nestmates en 3 water towers. Ik ga er een van mijn messor kolonies in houden.
Wat is eigenlijk de bedoeling van zo een watertoren?Moet het water in het bakje blijven of moet het water eruit komen voor het nest te bevochtigen?Als het water in het bakje moet blijven kunnen de mieren er toch niet aan.
Magneten kan je bestellen bij magnetenkopen.nl
De sterkte kan je in vullen als je de maten van de magneetjes weet.
De diameter en dikte.
Ik heb enkele van 3mm dik en 8mm diameter.
Ga ze binnen kort uit proberen
Laatst gewijzigd door MvdW op 05 sep 2016, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb eventueel magneten te koop, ze zijn 1,5 mm dik en 8 mm breed.
Gebruik ze zelf ook voor mijn nesten en het werkt echt zoals het hoort.
Hier een linkje hoe ik de magneten heb bevestigd http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=9209
Als iemand interesse heeft, stuur maar een PM.
Laatst gewijzigd door GvG op 06 sep 2016, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Spelling
De magneten zijn inderdaad best sterk die THA gebruikt! Als je het glasplaatje ongeveer een centimeter in de buurt van het nest houdt dan schieten ze er tegen aan.
De watertoren vul je helemaal en laat je iets overvloeien om de omringende omgeving vochtig te maken. Daarna verdampt het water zeer langzaam tegen het mesh aan waardoor de mieren vocht uit de omgeving krijgen en de zeer kleine damp druppeltjes drinken vanaf het mesh. Ik heb mijn messor met de Nucleus verbonden en deze verduisterd. Heb slechts één zijde open momenteel. Foto's zodra ze verhuisd zijn!
Helemaal afhankelijk van de soort. Ze doen het heel goed voor Camponotus (wel type II materiaal selecteren voor luchtvochtigheid) Mack geeft me een leuke korting bij een evt. volgende bestelling, mogelijk dat ik er eentje meebestel.
Voor formica soorten of myrmica rubra is ytong wel geschikt.Voor camponotus sp ligt het natuurlijk anders omdat ze door ytong kunnen graven.The Fortress is heel makkelijk na te maken,bevochtiging kan je boven op het blok een gat tot bijna onder boren en daar water in gieten.Bij myrmica rubra kan je 2 of 3 gaten boren omdat ze graag een vochtig nest hebben.
Ik ben vandaag al aan mijn ytong nest begonnen voor mijn formica fusca,klaar is het nog niet Toch een foto van de vooruitgang.De voorkant is al af,nu de 2 zijkanten nog.Het bevochtigen gebeurt langs boven waar ik een gat heb gemaakt met een klokboor.Daar komt de buitenwereld op te staan dus het gat zie je niet.Het water spuit ik in het gat via een rietje langs de zijkant.Magneten heb ik al besteld via een forumlid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
dvd schreef:IMG_20160909_210620.jpgIk ben vandaag al aan mijn ytong nest begonnen voor mijn formica fusca,klaar is het nog niet Toch een foto van de vooruitgang.De voorkant is al af,nu de 2 zijkanten nog.Het bevochtigen gebeurt langs boven waar ik een gat heb gemaakt met een klokboor.Daar komt de buitenwereld op te staan dus het gat zie je niet.Het water spuit ik in het gat via een rietje langs de zijkant.Magneten heb ik al besteld via een forumlid.
Ziet er heel goed uit!Lijkt toch iets of wat op ntume zijn nest maar dan kleiner Ging je het nest niet bevochtigen met zo een watertoren?Of is de test niet gelukt?
dvd schreef:IMG_20160909_210620.jpgIk ben vandaag al aan mijn ytong nest begonnen voor mijn formica fusca,klaar is het nog niet Toch een foto van de vooruitgang.De voorkant is al af,nu de 2 zijkanten nog.Het bevochtigen gebeurt langs boven waar ik een gat heb gemaakt met een klokboor.Daar komt de buitenwereld op te staan dus het gat zie je niet.Het water spuit ik in het gat via een rietje langs de zijkant.Magneten heb ik al besteld via een forumlid.
Cool,als ik dit zie krijg ik gelijk zin om er ook aan te beginnen @ntume ik was net een filmpje aan het bekijken van taheel nestmates,wat ik dus niet begrijp is als je de nestmates uit het gat haalt dan kunnen de mieren toch eruit glippen?
Omdat ik ook van plan ben om plexiglas met magneten te bevestigen had ik een vraag hierover.Het is bijna tijd voor de diapauze,zijn de magneten sterk genoeg als je het nest in de koelkast zet?
Ziet er heel goed uit!Lijkt toch iets of wat op ntume zijn nest maar dan kleiner Ging je het nest niet bevochtigen met zo een watertoren?Of is de test niet gelukt?
Nee,ik was het wel van plan.Het water lekte steeds weg onder het dopje ondanks ik het met gips volledig had gedicht.@silver ja ik heb de kamers/gangen met een beton boor uitgeboord.