koniging kruipt in elkaar en beweegt niet
koniging kruipt in elkaar en beweegt niet
Ik had haar in een buisje met water gedaan zoals normaal en keek na een dag eens en zag ze gewoon in elkaar gekropen daar liggen(zie foto). Nadat ik ze in het licht had gelegd en met geschud begon ze precies wakker te worden en uiteindelijk te bewegen, maar nadat ik ze opborg terug naar deze onbeweeglijke staat? Mijn vraag dus is ze op de rand van dood te zijn, of slaapt ze(slapen mieren?). Het is precies alsof ze een winterslaap houdt midden zomer(T = 25°C).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: koniging kruipt in elkaar en beweegt niet
ik zou absoluut niet met het buisje schudden. dat veroorzaakt ontzettend veel stress.
kijken na een dagje is ook niet aan te raden. Het is super moeilijk, maar laat haar 2 weken met rust en kijk dan eens stiekem of er iets is gebeurd.
als ze dood gaat kun je daar toch niets aan doen, dus laat het gaan!
geduld is een schone zaak bij mieren
kijken na een dagje is ook niet aan te raden. Het is super moeilijk, maar laat haar 2 weken met rust en kijk dan eens stiekem of er iets is gebeurd.
als ze dood gaat kun je daar toch niets aan doen, dus laat het gaan!
geduld is een schone zaak bij mieren

1x Lasius grandis: 20 werksters
1x Messor Barbarus: 20-30 werksters
1x Messor Barbarus: 20-30 werksters
Dit zou best mis kunnen gaan, maar je moet wel bedenken dat de koningin weinig te doen heeft en voornamelijk energie wil besparen. Die zal niet veel bewegen hoor.
En wat Pien zegt: als ze dood gaat kun je er toch niets aan doen.
En nee, mieren slapen niet echt.
En wat Pien zegt: als ze dood gaat kun je er toch niets aan doen.
En nee, mieren slapen niet echt.
Mieren gedragen zich vreemd als ze veel stress hebben. Laat haar dus gewoon minimaal twee weken lang met rust.
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)