Hoi allemaal!
Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Sander, ben 27 jaar en heb besloten om dit jaar te beginnen met mijn eigen mieren kolonie. Hoera!
Nu zijn mijn vriendin en ik samen erg enthousiast begonnen met het vangen van hopelijk bevruchte koningen na de bruidsvluchten.
De eerste (anderhalve week geleden) dag dat wij miertjes gingen vangen had ik mijn reageerbuisjes nog niet binnen. Helaas heb ik hierdoor van 1 van de 5 koningingen afscheid moeten nemen. Dit was geloof ik een gele weide mier. Over haar was ik stiekem het meest enthousiast. Nou ja helaas. Mijn vriendin heeft afgelopen weekend nog 2 koningingen weten te vangen waarvan 1 der kont niet meer helemaal oké er uit ziet. Ik hoop dat ze het overleefd. Volgens mij zijn dit beide gewone weg mieren.
Even terug naar de orginele miertjes. Hiervan weet ik niet exact deze allemaal zijn. 1 van de vier ziet er aanzienlijk kleiner uitaar ik ben vrijwel zeker dat ze een koniging is. Ik heb immers gezien dat ze der vleugels er af beet.
Zouden jullie mij kunnen helpen met er achter komen welke miertjes dit zijn? Ik zal dan vanavond foto's en een filmpje posten.
PS: misschien leuk om er bij te zeggen de eerste koning heeft der eitjes al gelegd. Het zijn er best wel veel. Juist deze mier is het rustigste.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sander
Welke miertjes heb ik?
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Re: Welke miertjes heb ik?
Er zijn zeker mensen die je daarmee willen helpen. :)
Er is een deelforum speciaal voor determinatie van soorten.
Er is een deelforum speciaal voor determinatie van soorten.
Re: Welke miertjes heb ik?
AH dankjewel Floris ik zal daar vanavond mijn foto's plaatsen!