Na een tijdje twijfelen, en mijn vriendin alsook overtuigd te hebben, heb ik gisterenavond mijn eerste mieren besteld.
Dit via de website ( mierenboerderij.nl )
Maandag 27/08/2018 zouden mijn nieuwe vrienden moeten arriveren met de rest van de bestelling ( ik plaats dadelijk nog een foto van de bestelling. Heb hier al aardig wat gelezen en ook heel wat opgezocht op het internet, maar ben wel nog een enorme leek in deze nieuwe huisdieren.
Helaas moet ik maandag werken ( dus de vriendin zal het pakketje in ontvangst moeten nemen ) uiteraard al duidelijk instructies gegeven dat het doosje dicht blijft, tot ik klaar ben met werken.
Echter zijn er nog een aantal zaken waar ik over twijfel, ik heb twee koninginnen gekocht en 20 werksters.
Laat ik deze nog een goeie maand in het proefbuisje of maak ik al een buisje naar de arena waar ze hun voedsel kunnen ophalen.
Mierenboerderij liet ook weten ( gezien de bestelling ) dat ik ook nog een leuk extraatje bij krijg.
Ik gok op zand voor in de arena "fingers crossed"
Ik ga zeker actief foto's nemen en jullie op de hoogte houden van de stand van zaken, uiteraard wordt ik "ontmaagd" in de mieren sector ! Blij dat deze community bestaat, want toen ik het eerst voorstelde naar mijn vriendin keek zij nogal wat vreemd

tot snel !