Goed, dat gezegd hebbende ontving ik vandaag via anthouse mijn cruentatus in een net pakketje. Vol verwachting pakte ik hem uit en keek naar het buisje dat bij de overige producten zat. Achter het buisje zag ik de ogen van mijn vrouw groeien en haar mond open vallen. Mijn kinderen van 3 en 4 begonnen te juichen. Ik voelde alleen maar een rilling over mijn ruggengraat lopen en mijn ademhaling versnellen. WAT EEN BEEST!!!!!!!!!!!!!!

Toen de angst gezakt was zag ik dat de buis compleet droog stond en de levering die anderhalve week duurde, geen dag langer had moeten zijn. Mevrouw had zich al bijna een weg naar buiten gegraven door het watje en was tot op 3mm na de buitenwereld genaderd. tja, daar had ik even niet op gerekend. Ik heb reserve buizen liggen, alleen is mijn hobby iets te snel van start gegaan en ontbreek het aan voldoende connectie materiaal. Ook een mooie bak heb ik nog niet.
Met een pipet heb ik in het watje dat de ingang blokkeerde een gang gemaakt zodat ze er langs kon lopen. Ik heb een schone buis er tegenaan gehouden. Gelukkig liep ze direct over en heb ik de nieuwe buis afgesloten met een vers watje.
De website beloofde een gyne met broed, maar ik heb geen eitjes kunnen zien. Voor de zekerheid heb ik het watje waar het water achter zat in de buis, voor het nieuwe watje gedaan. Mochten hier nog eitjes in verstopt zitten, kan ze deze er uit halen.
Tot nu toe is ze woedend en valt ze weer met volle slagkracht de watjes aan. Ik denk dat ik morgen naar de IKEA de GODMORGON serie ga halen zodat ze los kan lopen. Is dit een goed idee, of kan ik haar beter in de buis laten net als mijn Formica en Lasius de eerste eieren in een buis uitbroeden?
Graag advies in de V&O! hierrrrr http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=12098
Ik zal morgen foto's plaatsen, vooral 1 samen met de Lasius buis. Want wat een schitterend beest is dit!
Trouwens mijn vrouw heeft gedreigd om mij wat aan te doen als er ooit 1 ontsnapt. Dus mocht mijn blog abrupt eindigen........