Het was eigenlijk heel eenvoudig, wat ik nodig had was een adapter, een stroomregelaar, plakband, dubbelklevende stickers, aluminiumfolie en een niet geleidende buitenwereld.
Bij een elektrische uitbraakpreventie maak je gebruik van een + en een - stroom die elk naar een geleidend object wordt gebracht, de 2 objecten moeten zo dicht mogelijk tegen elkaar staan, maar mogen elkaar niet raken. ( Zo veroorzaak je kortsluiting ) Wanneer de mier op één van deze objecten stapt, gebeurt er niets, maar wanneer de mier op beide objecten staat, krijgt ze een lichte schok. Door deze schok zal de mier, ofwel weglopen, ofwel naar beneden vallen. Een elektrische uitbraakpreventie is dan ook alleen bruikbaar als je ze op een verticaal vlak bevestigt.
Aan de slag:
Allereerst nam ik de adapter, de adapter heeft een + en een - draad, deze heb ik van elkaar los gemaakt zodat ik op het uiteinde 2 stukjes draad (de + en de - draad dus) had in plaats van één. Ik heb dan de twee uiteinden ontmanteld zodat er 2 koperen stompjes overbleven.
Dan heb ik in de buitenwereld twee gaten van 1mm geboord, hier konden de twee koperen uiteinden net door. Ik heb ze er dus door gestoken, en vastgekleefd met plakband zodat ze niet zouden lossen. Zie foto:

Ik ben dan begonnen met het plooien van zilverpapier, het is heel belangrijk dat deze aan één kant recht zijn want bij elke oneffenheid is er een kans dat de mieren weg kunnen. Wanneer het zilverpapier zijn vorm heeft, kan het worden bevestigd op de buitenwereld. Dit heb ik gedaan met dubbelkevende stikers die je soms gebruikt om foto's op iets te kleven. Wanneer de strook dan bevestigd was, heb ik er onderaan plakband opgekleefd, dit voor extra stevigheid. Let wel op dat de mieren niet via de plakband naar het andere stuk aluminiumpapier kunnen, want dan wordt het ook onbruikbaar.

Hier zie je dat de spleet tussen de 2 stukken aluminiumpapier heel klein is, dit is ook nodig omdat het hier om heel kleine beestjes gaat.
Tijdens het kleven van de aluminiumfolie heb ik de twee koperen uiteinden elk onder een stuk aluminium geplakt, let wel op dat je deze niet bedekt met plakband of dergelijke, het moet op een of andere manier in verbinding staan met het aluminiumfolie, anders werk het niet.
Er is nog geen één werksters over geraakt, wat ik wel zie is dat ze ofwel aan de stroom blijven handen en niet meer weg kunnen, en dan beginnen ze agressief te worden en met hun achterlijfjes de lucht in. Oftewel voelen ze wel pijn. Ik heb het nu op 12 volt staan omdat mijn adapter niet meer toelaat, iets hoger zou meer effect hebben.

Totaaltje.
Iemand enig idee hoe ik het nog zou kunnen verhogen ?
Met medewerking van Daikan.