Ik ben pas erg recent begonnen met het houden van mieren. Ik heb me, onder andere hier, wat ingelezen en nadien een eerste kolonie aangekocht (ik ben niet het geduldige type. I know... niet ideaal in dit geval

Nu hebben we enorm veel geluk gehad, want recent heb ik hier een bruidsvlucht meegemaakt van (wat ik denk) Lasius Niger.
Mijn zoontje en ik hebben een 10-tal koninginnen in een proefbuisje gedaan zoals het hoort (gekookt water, watje, mier, watje). Ik heb er meteen 10 gedaan omdat ik dacht dat er waarschijnlijk wel een aantal zouden overlijden of zo. Het waren er honderden en honderden die hier rondliepen.
Nu, na een kleine 2 weken zitten die dus ALLE 10 met eitjes (denk ik, kleine witte dingetjes). Echter, daar zit nu geen vervolg meer in. Volgens wat ik online lees, zouden de eitjes na 10-tal dagen moeten larfjes worden. Ik zie hiervan momenteel helemaal niets, bij geen enkele...
Kan het zijn dat die gewoon alle 10 onvruchtbaar eitjes leggen? If so, zou het nog altijd moeten betekenen dat ze eitjes leggen met daarin enkel mannetjes, als ik het goed heb gelezen?
Indien ik domme dingen vraag, sorry, en alvast bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!!!
Grtjs,
Koen