Via deze weg zal ik net als vele hier mijn blog bijhouden van mijn Lasius Niger kolonie.
Dit is mijn eerste kolonie die ik momenteel heb, dus begin is nog beetje aankijken hoe alles moet lijken mijn eigen kinderen wel waar je nog geen handleiding van hebt
Op zaterdag 8 mei mocht ik mijn miertjes ophalen en bij thuiskomst meteen de doos geopend om alles te bekijken.
Omdat ik 0 ervaring heb alles besteld via mierenboerderij.nl
Misschien wel iets duurder, maar vond het er goed uitzien en had er alle vertrouwen in dat dit wel een goede start kan zijn.
In de reageerbuis zat een mooie koningin met enkele werksters en waren nog vrolijk aan het wandelen, dus hebben weinig meegekregen van de gehele reis.
Na alles rustig uitgepakt en bekeken te hebben de buis even opengehouden voor frisse lucht en meteen gebruik gemaakt maar even een fruutvliegje te geven, want na zn reis heb je meestal wel honger
Ze hadden wel moeite hem even te vangen maar wat gaan die beesten meteen te keer zeg
Die avond het buisje rustig afgesloten in de arena gelegd maar twijfelend of ze toch wel voldoende voedsel hebben, je wilt ze toch goed behandelen tenslotte...
Toch maat 2 vliegjes extra erin en beide waren in kortste keren te grazen genomen en kon ik met gerust hard slapen.

— — — —
Vandaag (9 mei) erg nieuwschierig naar mijn miertjes en in denochtend zie je ze nog steeds druk in het buisje
Ondertussen zit ik wat informatie te zoeken en filmpjes te kijken en zie iemand wat suikerwater op het watje doen die bijnde ingang van het buisje zit
Geen idee wat er voor vocht achterin zit maar ach... kan nooit kwaad dus ook maar even geprobeerd. Wat even stoeien met 2 buisjes in de hand maar er zit een beetje suikerwater op de prop en doe hem weer terug.
Het duurt even voor de mieren het merken maar al snel komen er een stuk of 3 naar het watje toe en beginnen te drinken
Zal dit af en toe herhalen, samen met van de week weer eens een aanbod van fruitvliegjes.
End