Hoi, hier in Emmen is geen enkele bouwmarkt waar ze ytong platen dikker dan 10 cm hebben. Weten jullie waar ik deze kan krijgen ?
Ik kwam trouwens dit op internet tegen, letten jullie hier ook op en zoja wat geniet jullie voorkeur:
Cellenbeton wordt aangeduid met het volumegewicht en met de druksterkte. Het materiaal is leverbaar in de volgende kwaliteiten:
* G2/400: Druksterkte > 2 N/mm² , volumegewicht < 400 kg/m³
* G4/600: Druksterkte > 4 N/mm² , volumegewicht < 600 kg/m³
* G5/800: Druksterkte > 5 N/mm² , volumegewicht < 800 kg/m³
Is het cellenbeton geschikt voor buitentoepassing dan wordt de letter B aan de codering toegevoegd. Bijvoorbeeld GB4/600.
Gr Danny
Dikke ytong platen (10cm+) waar te krijgen ?
- Phantom
- Lid
- Contacteer:
Re: Dikke ytong platen (10cm+) waar te krijgen ?
Waarom wil je dikker ytong dan 10 cm diep?
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Deze druksterkte is niet van belang voor formicaria. Ik zou ook niet weten wat de gangbare soort is die in de bouwmarkten ligt.
Ten eerste aangezien ik graag een verticaal nest wil maken, in zeg maar de vorm van een cd-rek, of een wolkenkrabber. Ten tweede aangezien ik nu met platen van 7 cm werk, alleen aan de onderkant heb ik dus een soort 'koelribben' die in een waterbakje komen te hangen. En aan de bovenkant dus gangen en kamers uitgegraven. Alleen op sommige punten word de plaat nu wel erg dun, ben zelfs bang dat hij breekt als ik hem op til. En een beetje extra stevigheid lijkt me dan wel prettig 

- Phantom
- Lid
- Contacteer:
Hoe diep maak je je kamers? Ik heb het idee dat je de kamers veel te groot maakt.
Ik plaats morgen ff foto's
Kamers zijn 1-2 cm diep. En op sommige punten heb ik een dieper rond gaatje van een cm doorsnee ofzo gemaakt. Gewoon zomaar mocht er een mier zijn die het prettig vindt om daar in te zitten :p

Ik pak 10cm dikke platen, meer dan dik zat hoor!