Bruidsvlucht Californië

Determinaties van mieren
Plaats reactie
McK
Lid
Contacteer:

Bruidsvlucht Californië

Bericht door McK »

Een kameraad uit Amerika heeft mij deze foto's doorgestuurd, iemand een idee welke soort het kan zijn?

http://mckillaboy.be/ants/bruidsvlucht1507.jpg

http://mckillaboy.be/ants/bruidsvlucht1507-2.jpg
We are always running for the thrill of it.
Mika
Teamlid
Contacteer:

Re: Bruidsvlucht Californië

Bericht door Mika »

Dat is zeker Pogonomyrmex, maar welke soort? Ik denk niet dat dat duidelijk op te maken is uit de foto's. Pogonomyrmex is een graanoogstende mier die in woestijngebied leeft. In tegenstelling tot onze Messor, bezitten ze een functionele angel, en sterk gif. Ze competeren met muizen voor graantjes in de woestijn, en ongeveer 80% van het graan komt terecht in de mierennesten.

Het zijn massieve bruidsvluchten, met mannetjes die vechten om een vrouwtjes, zich hard vastbijten en af en toe in de strijd haar achterlijf eraf bijten!

De bruidsvluchten vinden elk jaar plaats op dezelfde 'leks', hoewel de mannetjes dan al lang dood zijn, en de koninginnen onder de grond zitten...
DUCKDUCKGO!
McK
Lid
Contacteer:

Bericht door McK »

Hij heeft er een paar gevangen en heeft beloofd ze op te sturen, nu maar hopen dat ze door de Amerikaanse douane geraken lol
Mika
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Mika »

Wegens de problemen die de Amerikanen hebben met de imported red fire ant Solenopsis invicta, bestaat er een wet die transport van koninginnen van eender welke mierensoort over een (Amerikaanse) staatsgrens verbiedt. Ik hoop dus dat jullie beiden niet in problemen komen om zonder toelating deze koninginnen te versturen.

Er bestaan uitzonderingen voor deze regel, maar zonder toelating is dit dus illegaal.
DUCKDUCKGO!
McK
Lid
Contacteer:

Bericht door McK »

Mika schreef:Er bestaan uitzonderingen voor deze regel, maar zonder toelating is dit dus illegaal.
Ik weet het, ik ga het risico niet nemen, hem kunnen ze nooit traceren als hij zijn adres er niet op zet, maar mij dus wel.
McK
Lid
Contacteer:

Bericht door McK »

Hij heeft mij juist verteld dat hij ze aan antstore verkocht heeft :roll:
Die nemen het risico blijkbaar wel of ze weten een manier om het te omzeilen.
Menph
Lid
Leeftijd: 40

Bericht door Menph »

'''voor de baby'' of een soortgelijke leus zou de verpakking sieren als ik zo'n pakket moest versturen.
Unexisted
Lid
Leeftijd: 35

Bericht door Unexisted »

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd in de tussentijd? Ik heb een vriend die bereid is om koninginnen op te sturen, maar zoals al eerder is gezegd is dit wel verboden.
MorbidMike
Lid

Bericht door MorbidMike »

Ik heb geen idee.... je zou iets kunnen proberen als:
opsturen als aangetekend schrijven naar Dhr -jouw naam- en dan alleen de stad zonder straat
en dan elke dag op het postkantoor kijken of er iets is aangekomen voor je (identificatie meenemen). Dan kunnen ze je nooit traceren.
Verder kan ik ook niks verzinnen.
Phantom
Lid
Contacteer:

Bericht door Phantom »

Een postbus is min of meer anoniem, dit kost echter wel een goede 100-150 euro per jaar, als ik het wel heb. Daarnaast weet ik niet zeker of die anonimiteit ook voor justitie geldt.
Unexisted
Lid

Bericht door Unexisted »

Wat kan ik eigenlijk verwachten als ze mijn pakket onderscheppen? Een hoge boete een waarschuwing of wat? Hmm, best wel risky eigenlijk.
Phantom
Lid
Contacteer:

Bericht door Phantom »

Ik denk dan ook dat het handiger is als de hoeken en gaten van het importeren goed worden uitgezocht. Mogelijk moet je dan wat import-/exportrechten of vergunningen daarvoor betalen, maar dit zal vast in het niet staan bij de boete die je kan krijgen voor het importeren van exotische dieren zonder vergunning. Hier ben ik niet helemaal zeker van, maar over het algemeen vermijdt men ieder contact met justitie om bekende redenen. ;)
MorbidMike
Lid

Bericht door MorbidMike »

Phantom schreef:Een postbus is min of meer anoniem, dit kost echter wel een goede 100-150 euro per jaar, als ik het wel heb. Daarnaast weet ik niet zeker of die anonimiteit ook voor justitie geldt.
Ik bedoel een verzending naar België. In België is een postcode uniek voor een dorp/stad en heeft elk adres in datzelfde dorp één en dezelfde postcode in tegenstelling tot Nederland. Dus zou je je pakketje naar een willekeurig dorp in België kunnen laten sturen, zonder straat maar met naam, en het daar dan op komen halen. Zo kunnen ze je nooit traceren (of ze moeten elke Mijnheer/Mevrouw Jouwnaam van dat dorp gaan controleren). Zeker niet als je in Nederland woont. Nadeel is natuurlijk dat je niet weet wanneer dat pakketje is aangekomen, je weet zelfs niet óf het überhaupt wel aankomt. Maar ik geloof dat dit wel een waterdichte mogelijkheid biedt.
Phantom
Lid
Contacteer:

Bericht door Phantom »

Een postbus is een kluisje in een postkantoor dat je reserveert voor eigen gebruik. Geen idee hoe zoiets in België heet. :mrgreen: In Nederland kan je post ook specifiek naar een postkantoor opsturen, maar dan moet je het altijd nog ophalen met een legitimatiebewijs. Ze laten immers niet zomaar pakketjes ophalen.
drosera
Lid
Leeftijd: 39

Bericht door drosera »

Het feit dat ze niet uitgevoerd mogen worden heeft een grondige reden; sommigen gaan hier toch wel licht over.
Unexisted
Lid

Bericht door Unexisted »

Ik snap je zin niet. Sorry.
Phantom
Lid
Contacteer:

Bericht door Phantom »

Hij bedoelt dat sommige mensen te gemakkelijk denken over de import van exotische dieren.
Everio
Lid

Bericht door Everio »

Het topic is al iets verouderd dat weet ik maar wil toch even mijn ervaring delen met jullie!

Mijn vriendin bestelt wel eens parfum uit Amerika (http://www.fragrancex.com) zonder dat zij daar BTW over betaalt. Wat die site doet is dat zij op de doos een sticker plakken met daarop dat het een cadeauverpakking is en een bedrag erbij wat je ervoor betaald hebt. (Mijn vader heeft jammer genoeg papier weg gegooid dus ik kan geen foto meer maken van die sticker)

Maar het is dus zo dat als het beautyproducten in een cadeauverpakking is de douane het niet zomaar mag open maken.

Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar ik zou eens een googlen en op die site kijken met deze informatie. Moet dan wel echt te doen zijn! Afzender zet geen gegevens erop en ALS ze al aan jou deur komen glashard ontkennen, kunnen jou dan helemaal niks maken!! ("Ik heb hier niet voor gevraagd, ik heb gevraagd voor parfum.")

Succes!
Dumdidum
Lid

Bericht door Dumdidum »

Ik heb na advies van moderators op dit forum besloten om niet te handelen met mensen in de USA. Er zijn mijns inziens voldoende interessante mierensoorten waar je legaal aan kunt komen.
Plaats reactie