Dit is mijn eerste post maar ik ben stiekem al een tijdje aan het rondneuzen. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een Mesor Barbarus colonie gekocht. Na wat tegenslag en een winter waarin ik dacht dat ze niet groeiden heb ik mezelf wat verdiept in de verzorging en nu zijn ze flink gegroeid. Helaas heb ik het nest ook teveel water gegeven dus dat was een beetje groen uitgeslagen.
Dan maar een nieuw nest

Dat is vandaag binnen gekomen en nu wil ik graag de verhuizing in werking zetten. Bij het nest heb ik een warmtekabel (van 1m) gekocht.
Nu heb ik een aantal vragen:
Aansluiting nieuw nest
Hoe kan ik het nieuwe nest het beste aansluiten? Optie 1: direct naast het oude nest (dus nieuw->oud->arena), of het nieuwe nest juist beter aansluiten op de arena (dus: nieuw -> arena -> oud)?
Vocht geven:
Ik heb ze nu altijd vocht gegeven in het midden van het nest, maar ik las op dit forum dat het beter is om het gipsnest droog te houden en juist het vocht via de arena te geven. Wat is het beste?
Warmtekabel op tijdklok ja of nee?
De warmtekabel heeft een bij mij onbekend wattage maar is 1m. Ik kan deze rondom het nest leggen, dus zodat de buitenkanten warm word. Is dat een juiste optie of moet ik bijv. hem alleen aan 1 kant leggen? Ik kan hem op een tijdklok zetten en daarnaast eventueel met een temperatuursensor uitrusten zodat hij alleen aanstaat als het in de woonkamer kouder is dan bijv. 25 graden?
Eten in het oude nest:
In het oude nest liggen een hoop kamers met heel veel kleine zaadjes. Ik heb geen idee of ik ze te veel voer geef, want ik blijf ze eigenlijk maar zaden aanbieden dus die kamers worden alleen maar voller. Moet ik er vanuit gaan dat ze dit eten ook gaan opeten ooit en dus verhuizen of is dit afval (dode mieren enzo leggen ze al in de arena)
Rode folie:
Zoals je op de foto ziet hebt ik ook rode folie besteld. Dit heb ik echter nooit gebruikt tot op heden. Wat is het nut en hoeveel kamers zal ik hiermee afdekken?
Tot zover en ik hoop op een antwoord!