Ja ik heb er al aan gedacht of zoiets mogelijk zou kunnen zijn.
Het zou alles wel makkelijker maken denk ik.
Ik dacht aan een soort vloeibare voeding te maken waar alles in zit wat ze nodig hebben water proteïnen suikers en misschien een middel om goed te houden. En dat bijvoorbeeld in een lege pet fles te doen en boven het terrarium te hangen en super langzaam laten druppelen door een gaatje met een touwtje eraan zodat de druppels in een schaaltje komen.....
Dat is voor later.
Ik ben daarnet eens naar mijn kolonie gaan kijken en ze zaten allemaal in het buisje (de koningin + 16 werksters die ik eerst had gevangen waarbij ik nog +-30 werksters de 2de dag heb bijgezet van uit het natuurlijk nest)
Ze waren van alles aan het doen in het buisje met het propje watten dat het water scheidt.
Ik hoop dat dat geen kwaad kan?
Ik heb ze ook nog een stuk aardworm gegeven ze hebben in de buitenwereld zo een waterreservoir normaal voor vogels bedoeld ook met een wattenprop erin dan nog zo een lege pillen verpakking met paar druppels suiker-/honingwater.
En nu ook een kroonkurkje waar ik wat fijn suiker en paar druppels water opgedaan heb....
Als ondergrond gebruikte ik rijnzand dat ik in de oven gesteriliseerd heb.
Ben ook naar de doe-het-zelf-winkel in mijn buurt geweest en ik vond een thermometer en 2 vergrootglazen voor 4.20€ samen.
Ze hadden daar ook een vochtmeter voor in bloembakken zou miss handig zijn voor y-tong?
ciao olly