Fruitvliegjes kweken
Re: Fruitvliegjes kweken
Ik doe ze in een bak met PTFE. Die bak gaat 3 a 4 minuutjes de vriezer in. Daarna bewegen ze nauwelijks meer. Je kan ze ook iets langer in de vriezer stoppen, dan zijn ze dood.
In het bakje waar mijn fruitvliegjes heb ik een voedingsbodem van een geprakte banaan, havermout, teelepel appelmoes, teelepel azijn en een teelepel suiker door elkaar gemengt. Daarboven heb ik een laag krantensnippers gedaan en talkpoeder als anti-ontsnappingsmiddel. Is dit een goede samenstelling?
Ongeloofelijk hoeveel larfjes, dit is de eerste keer dat ik dit meemaak, de hele voedingsbodem is verdwenen. Ik zie alleen nog maar larfjes...
Ik heb gewoon wat havermout, water, appelmous, confiture, melk, en een scheutje azijn gebruikt. En natuurlijk enkele vliegen.
Hebben jullie dit ook zo erg met eigen kweekjes ?
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Herken ik wel. Zo een pot leg je het liefst neer in de bassin van P. diversus. 

- Beestengek
- Lid
Kun je de larfjes zelf ook niet gewoon voeren?
De stilte der natuur kent vele geluiden.
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Dat kan prima. Om weer nieuwe larfjes te krijgen, heb je echter vliegjes nodig.
- Beestengek
- Lid
Snap ik, maar als je ook larven kunt geven zou je een val kunnen maken met medium.
Dan wachten tot de eerste poppen uitkomen en dan invriezen dan heb je alle stadia fruitvliegen.
Je kunt vallen voor fruitvliegen opstellen eens per week of om de week heb je altijd voedsel.
En altijd kweken om in te vriezen.
Dan wachten tot de eerste poppen uitkomen en dan invriezen dan heb je alle stadia fruitvliegen.
Je kunt vallen voor fruitvliegen opstellen eens per week of om de week heb je altijd voedsel.
En altijd kweken om in te vriezen.
De stilte der natuur kent vele geluiden.
- Phantom
- Lid
- Contacteer:
De larven leven in een vaak rottende omgeving. De mieren zullen dat niet erg vinden, maar ik zou mijn handen daar niet in steken. 

Hehe, klopt, het goedje stinkt ook wel. Er zijn maar een paar kolonies bij mij die de larfjes echt goed aanemen en dat zijn Aphaenogaster senilis en Pheidole pallidula.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
- Beestengek
- Lid