Ik weet niet welk soort het was, ik vermoed de rode mier, de naam ken ik niet. Ik heb hem moeten vrijlaten van mijn moeder omdat ze wilde ontsnappen.

Het gaster is lang niet altijd graadmeter of iets een gyne is of niet, zeker bij M.rubra niet. Je zal daarvoor moeten kijken naar de thorax (borststuk). Een verhoogde/vergrootte thorax laat zien dat er ooit vleugels aan de mier bevestigd waren, wat alleen bij gynes en mannetjes zo is. Mannetjes sterven na de paring, dus die zal je niet zo snel vangen, bovendien zijn deze erg klein.expression schreef:Het was wel duidelijk een gyne zag ik aan het gaster.
Maar hij is nu terug op de plaats waar ik hem vond.
Heb hem vrijgelaten.
Daar zal ik op letten.Phantom schreef:Het gaster is lang niet altijd graadmeter of iets een gyne is of niet, zeker bij M.rubra niet. Je zal daarvoor moeten kijken naar de thorax (borststuk). Een verhoogde/vergrootte thorax laat zien dat er ooit vleugels aan de mier bevestigd waren, wat alleen bij gynes en mannetjes zo is. Mannetjes sterven na de paring, dus die zal je niet zo snel vangen, bovendien zijn deze erg klein.expression schreef:Het was wel duidelijk een gyne zag ik aan het gaster.
Maar hij is nu terug op de plaats waar ik hem vond.
Heb hem vrijgelaten.
Let je er wel op dat zowel werksters en koninginnen vrouwtjes zijn, en dus niet als "hem" of "hij" aangesproken moeten worden.