Talk op plastic

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
insaniac
Lid

Talk op plastic

Bericht door insaniac »

Werkt talkpoeder ook op plastic?

Ik bedoel, ik weet dat het stukjes talk loslaat enzo, maar er staat nergens hoe je het moet aanmengen met hoeveel mL alcohol? En of het goed smeert op plastic (oftewel of dat werkt).
Mika
Teamlid
Contacteer:

Re: plastic vs talk

Bericht door Mika »

Je mengt het tot een dikke, maar vloeibare pap. Met een spuitje kan je druppel voor druppel aanlengen. Uit ervaring leer je wel wat te dik, en wat te vloeibaar is, voor de methode die je gebruikt om dat aan te brengen (verticaal of horizontaal). Om dat juist te weten moeten we nog veel preciezer zijn dan zoveel mg met zoveel ml, en dus kan je het best zelf uittesten.
DUCKDUCKGO!
insaniac
Lid

Bericht door insaniac »

Oftewel, als ik beetje probeer met water, alcohol en talkpoeder totdat ik goed kan smeren... Als het mooi gesmeerd is, dan blijft dit zitten ook op plastic?
mpower000
Lid

Bericht door mpower000 »

In mijn ervaring werkt talk beter op plastic dan glas.
-Camponotus vagus
-Messor barbarus
-Myrmica rubra
Mika
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Mika »

insaniac schreef:Oftewel, als ik beetje probeer met water, alcohol en talkpoeder totdat ik goed kan smeren... Als het mooi gesmeerd is, dan blijft dit zitten ook op plastic?
Je kan beter proberen met talk en alcohol, zonder water. Het zal alleen maar veel complexer worden met dat water erbij, en trager drogen.
DUCKDUCKGO!
Everio
Lid

Bericht door Everio »

Het is echt eerder vloeibaar dan dik! Het maakt dan ook niet uit als je een druiper krijgt zolang je die wegveegt voor het opdroogt. (Zou nog geen probleem mogen geven als je het niet weg veegt maar goed.)

Je kan de talk eigenlijk niet te dun opsmeren, zolang alles voldoende is bedekt is in dit geval dunner beter dan dik!

Maar je merkt tijdens proberen wel wat goede verhoudingen zijn!
Plaats reactie