Ik hoop binnenkort te beginnen met een Lasius niger kolonie.
Ik vroeg me af of voor de buitenwereld, als die al te groot kan zijn, een bak van lxbxh 40x25x25 (centimeter) te groot zou zijn.
Hier zou ik dan een testbuisje in leggen als nestplaats voor de kolonie.
Ik hoop dus dat iemand aan kan geven of dat wel of niet te groot is voor een buitenwereld voor een beginnende kolonie.
Bij voorbaat dank!
Grootte buitenwereld voor beginnende Lasius niger kolonie
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Re: Grootte buitenwereld voor beginnende Lasius niger kolonie
In het 'echt', buiten in de natuur dus, hebben ze een nogal grote buitenwereld. Daar redden ze het ook in. :)
- XToF
- Teamlid
- Contacteer:
Probeer voor een kleine kolonie een toch niet al té grote buitenwereld te nemen. Het gebeurt wel eens dat werksters verloren lopen.
Ik ben voorstander van een kleine buitenwereld voor beginnende kolonies. Ik heb de indruk dat ze het daarin beter deden.
Ik ben voorstander van een kleine buitenwereld voor beginnende kolonies. Ik heb de indruk dat ze het daarin beter deden.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik neem aan dat jullie een buitenwereld van 40x25x25 dus niet als een al té grote buitenwereld zien?
Ik neem aan dat jullie een buitenwereld van 40x25x25 dus niet als een al té grote buitenwereld zien?
- Phantom
- Lid
- Contacteer:
Voor een kolonie van enkele mieren kan dat te groot zijn. Wanneer je kolonie enige tientallen mieren heeft, dan is dat geen probleem meer.