gynes kweken
-
- Lid
gynes kweken
Is er een manier om gynes te kweken het is moeilijk om goedkope gynes te vinden vindt ik en zoeken gaat nu deze tijd van het jaar moeilijk lukken denk ik
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
- Mika
- Teamlid
- Contacteer:
Re: gynes kweken
Beste FenixGoesEvil. Ik denk niet dat het zo zal lukken. Mieren houden is leuk, en eigenlijk éénvoudig, maar je hebt in het begin een dosis geduld nodig om het je eigen te maken. Dit kan je best doen door gewoon de adviezen te volgen die hier op het forum te vinden zijn: deze zijn meestal éénduidig en éénvoudig.FenixGoesEvil schreef:Is er een manier om gynes te kweken het is moeilijk om goedkope gynes te vinden vindt ik en zoeken gaat nu deze tijd van het jaar moeilijk lukken denk ik
Je kan ervan uitgaan: als beginner weet je het niet beter. Verder waarderen we op dit forum een correcte schrijfstijl, zonder schrijffouten en met juiste interpunctie.
DUCKDUCKGO!
Dat lijkt me onmogelijk. Zeker als je nog geen gyne hebt. Soms komt het bij sommige soorten volgens mij wel voor (oa Myrmica rubra) dat die bruidsvluchten houden in gevangenschap.
Niemand spreekt beter dan de mier, en zij zegt niets.
-
- Lid
Ik dacht dat als ik een groepje werkster alleen zet met een aantal larven dat een van de larven gyne werd...
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
-
- Lid
Luister naar 1 minuut. Volgens deze "professor" kan je met enkel larven, eitjes en werksters een gyne krijgen. Klopt dit of niet?
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
- ameiseman
- Lid
Als je de reacties leest bij het filmpje, kan je al zien dat het niet klopt wat de man vertelt.
Het kan wel denk ik... maar de Gyne zal nooit vruchtbaar zijn.
1X M. barbarus (300 Werkers)
1X M. capitatus (50 werkers)
1X M. wasmanni (50 werkers)
1X M. capitatus (50 werkers)
1X M. wasmanni (50 werkers)
- Westdijk
- Lid
- Contacteer:
FenixGoesEvil, een prinses van de Lasius niger zal zonder het nest te verlaten nooit de taak van de koningin kunnen overnemen. Om te kunnen paren moet een prinses uitvliegen. Pas na het bereiken van een voor mij onbekende hoogte kan er een succesvolle paring tot stand komen. Bovendien is het ook nog eens noodzakelijk om inteelt te voorkomen.
Uit de grootste poppen komen in veel gevallen prinsessen. Het is mogelijk om deze uit een oudere kolonie te halen en door een groepje werksters te laten verzorgen tot ze uitkomen, maar daar houd het op. De prinsessen vliegen op een gegeven moment uit en voor de achtergebleven werksters is een belangrijke taak komen te vervallen.
De man en zijn werkwijze komen een beetje dubieus op mij over, of ik heb het helemaal verkeerd begrepen. De inhoudelijke reacties bij het filmpje spreken mij eigenlijk meer aan en zij lijken er ook geen goed woord voor over te hebben.
Misschien is het wat, FenixGoesEvil, om je te verdiepen in het onderwerp gamergate. Het lijkt me meer lonend.
Uit de grootste poppen komen in veel gevallen prinsessen. Het is mogelijk om deze uit een oudere kolonie te halen en door een groepje werksters te laten verzorgen tot ze uitkomen, maar daar houd het op. De prinsessen vliegen op een gegeven moment uit en voor de achtergebleven werksters is een belangrijke taak komen te vervallen.
De man en zijn werkwijze komen een beetje dubieus op mij over, of ik heb het helemaal verkeerd begrepen. De inhoudelijke reacties bij het filmpje spreken mij eigenlijk meer aan en zij lijken er ook geen goed woord voor over te hebben.
Misschien is het wat, FenixGoesEvil, om je te verdiepen in het onderwerp gamergate. Het lijkt me meer lonend.
Als je goed luistert naar het verhaal van de "professor" zegt hij niet dat een enkele gyne voor een voortzetting van de kolonie zal zorgen. Hij zegt dat uit de larven gynen en drones kunnen groeien die langer kunnen leven dan een enkele werker. Daarin heeft hij gelijk. Hij zegt niet dat de enkele gyne voor een nieuwe kolonie kan zorgen. Engels is net zo moeilijk als Nederlands.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963