Camponotus cruentatus
-
- Lid
Camponotus cruentatus
Hoi,ik vraag me af als alle Camponotus mieren kunnen bijten door ytong?Camponotus cruentatus wekt mijn intresse maar vind niet veel informatie als ze door ytong bijten.
Re: Camponotus cruentatus
Although in french, this sums up pretty much everything there is to know about the specie.
Hope it helps.
http://www.myrmecofourmis.com/forum/vie ... hp?t=18921

Hope it helps.
http://www.myrmecofourmis.com/forum/vie ... hp?t=18921
-
Ze kunnen door Ytong bijten, maar als ze genoeg ruimte hebben zullen ze dat niet snel doen. Dit is echter geen soort voor beginners. Camponotus soorten zijn erg gevoelig voor verstoring, en Camponotus cruentatus is een van de gevoeligste. Vaak brengen ze het eerste jaar niet meer dan 5 werksters voort, en het kan wel 4 jaar duren voordat er 100 werksters zijn. Dat is als je alles goed doet. Voor een beginner is het nog moeilijker.
In het eerste jaar zijn het erg schuwe en saaie mieren, ze komen bijna nooit uit het buisje. Daardoor ben je geneigd om het buisje te pakken en te gaan kijken, terwijl dat juist zeer slecht voor ze is. Ik heb eens voor een kolonie gezorgd van enkele tientallen werksters (niet van mij). Zelfs bij deze kolonie kwamen er zelden meer dan 3 werksters tegelijkertijd in de buitenwereld. Deze kolonie was toen geloof ik 3 jaar oud.
Ze zijn prachtig, maar ik raad het je ten zeerste af.
In het eerste jaar zijn het erg schuwe en saaie mieren, ze komen bijna nooit uit het buisje. Daardoor ben je geneigd om het buisje te pakken en te gaan kijken, terwijl dat juist zeer slecht voor ze is. Ik heb eens voor een kolonie gezorgd van enkele tientallen werksters (niet van mij). Zelfs bij deze kolonie kwamen er zelden meer dan 3 werksters tegelijkertijd in de buitenwereld. Deze kolonie was toen geloof ik 3 jaar oud.
Ze zijn prachtig, maar ik raad het je ten zeerste af.
-
- Lid
Daar vreesde ik al voor,zeer spijtig want zoals je al zei zijn het prachtige mieren.Bedankt voor de info.