Ik ben aan een nieuw ytong nest bezig voor na de winterrust in gebruik te nemen.Nieuwe ideeën zijn altijd welkom
Zoals je kan zien heb ik boven op de ytong blok een gracht gemaakt,daar langs kan ik met een warmtekabel de buitenwereld verwarmen.
Links en rechtonder heb ik een schotje gemaakt,als de mieren meer ruimte nodig hebben druk ik via een klein gaatje in het plexiglas ( heb ik nog niet geplakt)het schotje door,het gaatje maak ik dicht met een beetje tape of watt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heel mooi gedaan dvd.Ik was van plan om ook ongeveer zo een nest te maken,maar dan een kleiner ytong.Dat van de warmte kabel is ook een leuk idee.Als ik goed kan lezen komt er formica fusca in?Wel een kleine opmerking,is dat kleine waterreservoir voldoende?Ziet er alvast veelbelovend uit !Chips ziet er ook lekker uit
Sommige gebruiken rooibos thee, dat ziet er mooi uit. Daar heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik wel oker. Dat is geel of rood poeder, het lijkt op gemalen dakpannen. Dat meng ik met water en dat breng ik met een sponsje aan op het ytong. Het moeilijkste vond ik om de oker te vinden. Ik vond het uiteindelijk in een hobbywinkel (voor knutselen, handwerk, kunstschilderen) die het inmiddels al niet meer verkoopt. Gelukkig had ik 2 zakjes gekocht.
Het is geen slecht idee om de gangen te kleuren met oker,alleen weet ik niet waar ik het hier ergens zou kunnen vinden.@Proxi,nee de hele kabel word warm tot eigenlijk een 3 cm voor de stekker als je weet wat ik bedoel.Fusca heeft inderdaad geen warmte nodig,ik doe het eigenlijk alleen maar zodat ze het broed in de buitenwereld brengen.Zo hoef ik het nest niet te verstoren om te zien als er broed is.
leek mij wel de moeite waard om hier te posten, hopelijk heb je er wat aan.
grz Do
Ik heb in het verleden oker willen bestellen bij deververije,100 gram 2.50,met verzending zit je aan de 16 euro dat is toch wat te veel.Je kan het ook proberen met een theezakje.Ik heb het eens ergens gelezen hier.
Geen ervaring met RVS schroeven.Misschien nog makkelijker is doorzichtige silicone kit,is misschien wel iets duurder.Op verschillende fora gezien dat ze doorzichtige kit gebruiken.
Het is inderdaad geen leuk zicht de kitrand,het nest word toch verduisterd,dan zie je het niet.Dan zie je het alleen nog aan de boven kant,op zich niet erg vind ik.