Waterbakje
Waterbakje
Hallo,
Misschien een rare vraag:
Waar kan ik een mini Waterbakje vinden met automaat erop zodat er altijd genoeg water is?
Ik heb al even rond gekeken maar kon geen kleine vinden
(Ik zoek een kleine zodat die niet de hele arena inneemt
)
Alvast bedankt !
Mvg
Misschien een rare vraag:
Waar kan ik een mini Waterbakje vinden met automaat erop zodat er altijd genoeg water is?
Ik heb al even rond gekeken maar kon geen kleine vinden
(Ik zoek een kleine zodat die niet de hele arena inneemt
)
Alvast bedankt !
Mvg
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Re: Waterbakje
Voor een kleine kolonie is open water wel gevaarlijk.
-
- Lid
Een reageerbuisje gevuld met water en afgesloten met een watje werkt zeer goed.
- Westdijk
- Lid
- Contacteer:
Een drink automaat die rechtop staat neemt aanzienlijk minder ruimte in dan een liggende reageerbuis. Zoek je zoiets:Scheffel schreef:Waar kan ik een mini Waterbakje vinden met automaat erop zodat er altijd genoeg water is?
http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f= ... men#p58149
Ik verwacht dat je deze in een willekeurige dierenwinkel kan vinden bij de voeder- en drinkbakken voor vogels. Ik heb eigenlijk geen idee of het een speciale naam heeft. Gebruik wel een watje voor in de uitstulping om verdrinking van werksters te voorkomen.
Westdijk schreef:Een drink automaat die rechtop staat neemt aanzienlijk minder ruimte in dan een liggende reageerbuis. Zoek je zoiets:Scheffel schreef:Waar kan ik een mini Waterbakje vinden met automaat erop zodat er altijd genoeg water is?
http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f= ... men#p58149
Ik verwacht dat je deze in een willekeurige dierenwinkel kan vinden bij de voeder- en drinkbakken voor vogels. Ik heb eigenlijk geen idee of het een speciale naam heeft. Gebruik wel een watje voor in de uitstulping om verdrinking van werksters te voorkomen.
Ja die bedoel ik!
Hartstikke bedankt
Ik krijg volgende week me messor barbarus en zal even in een dierenwinkel kijken voor dit drinkbakje
Mvg
-
- Lid
Een beginnende Messor barbarus kolonie heeft in principe ook genoeg aan het water in de reageerbuis van hun nest.
dat is gewoon een drinkbakje voor vogels je kan ze gewoon kopen bij de dieren winkel hoor en anders kan je ze gewoon op het internet bestellen. succes
Lasius Niger 250+-
Pheidole palidula 1500+-
Formica fusca 50+-
Camponotus foreli 2+-
Tetramorium 25+-
harpegnathos vanator 12+-
Pheidole noda 100+-
Carebara Affinis 2000+
AntsMBS Youtube kanaal
https://www.youtube.com/channel/UCQtaOo ... Tp07e_4XEw
Pheidole palidula 1500+-
Formica fusca 50+-
Camponotus foreli 2+-
Tetramorium 25+-
harpegnathos vanator 12+-
Pheidole noda 100+-
Carebara Affinis 2000+
AntsMBS Youtube kanaal
https://www.youtube.com/channel/UCQtaOo ... Tp07e_4XEw
Personelijk vind ik dit een hele mooie omdat de mieren nooit kunnen verdrinken hierin
Alleen verzenden is meer dan 10 euro...
Bij de dierenwinkel vind je ze voor minder dan een euro, nog pas 1 gekocht.
-
Bij dit soort filmpjes vraag ik me altijd direct af waarom je geen mieren ziet drinken. Als het echt zo goed werkt laat je dat toch zien door het drinkbakje bij een mierenkolonie te zetten?Scheffel schreef:
Personelijk vind ik dit een hele mooie omdat de mieren nooit kunnen verdrinken hierin
Dat is precies hetzelfde wat ik dacht toen ik het filmpje bekeek.GvG schreef:Bij dit soort filmpjes vraag ik me altijd direct af waarom je geen mieren ziet drinken. Als het echt zo goed werkt laat je dat toch zien door het drinkbakje bij een mierenkolonie te zetten?Scheffel schreef:
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
De kans is groot dat ze daar ook zandkorrels in gaan leggen of afval of zo, ik vraag me af of dat goed proper te maken is.. Als het zou werken ziet het er wel mooi uit maar als je naar echt kleine miersoorten gaat dan weet ik niet of dat nog zo goed gaat werken.