Hallo forumgenoten,
Ik woon in Den Haag niet ver bij de duinen uit de buurt.
Nu vraag ik me af of je daar interessante soorten kan vinden ?
Ik heb ergens gelezen dat je daar verwanten aan de bosmier kan vinden, alleen deze soort bijt ook maar omdat hun kaken minder goed ontwikkeld is bijten ze niet door de huid heen.
En vraag me dus ook af of er nog andere interessante soorten rond lopen?
Met vriendelijke groet,
John
Haagse duinen.
-
- Lid
Re: Haagse duinen.
Ik zou zeggen, ga er zelf kijken
van wat ik op internet kan vinden komt Formica sanguinea nagenoeg niet voor in kunstduinen, maar Formica fusca bijvoorbeeld wel.

Hoi John,Antjohn67 schreef:Hallo forumgenoten,
Ik woon in Den Haag niet ver bij de duinen uit de buurt.
Nu vraag ik me af of je daar interessante soorten kan vinden ?
Ik heb ergens gelezen dat je daar verwanten aan de bosmier kan vinden, alleen deze soort bijt ook maar omdat hun kaken minder goed ontwikkeld is bijten ze niet door de huid heen.
En vraag me dus ook af of er nog andere interessante soorten rond lopen?
Met vriendelijke groet,
John
Ik woon ook in Den Haag en dicht bij de duinen. Je kan allerlei soorten vinden in de duinen. Zelf heb ik moeite met determineren, maar heb zeker de Lasius fuliginosus ( glanzende houtmier ) gevonden als ook Lasius niger en Tetramorium caespitum. Het leukste is om zelf op pad te gaan en op een rustig plekje te gaan zitten. Dan kom je vanzelf mieren tegen.
Misschien is het een idee om eens samen op pad te gaan?
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Hallo Kegge,
Ik zelf ben pas 2 maanden bezig met deze interessante en leuke hobby,dus het determineren heb ik al helemaal geen kaas van gegeten
Maar ik vind het een leuk idee,altijd interresant om met mensen te praten met de zelfde hobby.
Misschien dat we volgende maand wat kunnen afspreken wanneer er bruidsvluchten zijn,kan ik misschien gelijk wat Lasius niger koningingen vangen.
Ik zelf ben pas 2 maanden bezig met deze interessante en leuke hobby,dus het determineren heb ik al helemaal geen kaas van gegeten

Maar ik vind het een leuk idee,altijd interresant om met mensen te praten met de zelfde hobby.
Misschien dat we volgende maand wat kunnen afspreken wanneer er bruidsvluchten zijn,kan ik misschien gelijk wat Lasius niger koningingen vangen.
We houden contact.Antjohn67 schreef:Hallo Kegge,
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Is goed.Kegge schreef:We houden contact.Antjohn67 schreef:Hallo Kegge,
-
- Lid
Je hebt hier in de duinen van bergen ook gewoon mierenhopen. Dus zal vast wel wat te vinden wezen 

Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...