mijn naam is Frank.
Nu ik eindelijk gepensioneerd ben kan ik beginnen met mieren houden, iets wat me al lang fascineerde. Voeg daarbij het feit dat onze kleindochter van 10, door familiale omstandigheden , definitief bij ons woont en het "team" is compleet

Eind juni 7 koninginnen "gevangen" in de hof. Ik vermoed L. Niger. Twee ervan zijn gestorven. Eentje had nog een vleugel en heeft het niet overleefd, een andere zat in een buisje dat ik wschlijk niet voldoende gereinigd ghad (was van een lijmcomponent). Spijtig maar eigen schuld. De anderen heebn er lang over gedaan om te leggen, bijna een maand; maar nu si het toch zover. De bedoeling is ook om zoveel mogelijk zelf te maken samen met Anesa, onze kleindochter, van formicarium(a) tot buitenwereld(en) enz.... Op dit forum dat ik al heeeeeeel lang bekijk heb ik heel veel antwoorden gevonden , maar er zullen wel nog vragen volgen, ik merkte wel dat er een goede respons is dus reeds bij voorbaat hartelijk bedankt.
Eerste kleine vraag maar daarvoor moet ik een fotootje plaatsen : hoe kan ik dat doen?
Daaaag, groeten van 2 generaties "beginnelingen"
Frank