Goed formicarium

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Frankfiets

Goed formicarium

Bericht door Frankfiets »

Hallo allemaal,
ik heb een nieuwe kolonie(lasius niger met 8 werktsters) ik heb het reageerdbuisje met de gyne en de wertsters en een voedings bakje met zand en stenen en voedsel (1x in de week een vliegje) en suikerwater. Ik heb een paar vragen
1Is dit een goeie opstelling voor nu?
2Ik heb ook een t-farm, is dit de beste of was dit zonde van mijn geld en kan ik beter zelf een ytong nest maken?
3Bij hoeveel mieren kan ik ze verhuizen naar bepaald nesten?
4Ik heb een buiten werled gemaakt(met een Youtube filmpje) van rond de 30x20x30(lxbxh) wanneer kan ik deze aansluiten?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven.

Mvg Naud 14
Hexednl
Lid

Re: Goed formicarium

Bericht door Hexednl »

1 ja klinkt prima

2 niet mijn eerste keuze, lastiger om goede vochtigheid te behouden in het zand, maar kan wel hoor.

3 ik zou tot zeker 50+ ze in het reageerbuisje houden.

4 in principe kun je het buisje gewoon in de buitenwereld leggen.

Succes met je nieuwe kolonie!
8-)
Yvon
Lid

Re: Goed formicarium

Bericht door Yvon »

2. Ik heb ook een zand Tfarm. Aangekocht toen ik nog niet dit forum gevonden had. Had ik dit forum eerder gevonden, dan had ik geen zand Tfarm gekocht, want inderdaad zou ik het zonde vinden van mijn geld.
3. zoals Hexednl al zegt, wacht écht totdat je veeel meeeer werksters hebt!!
Wij hebben onze Lasius niger meteen in het zandfarm gezet, na een week of 3 waren ze verhuisd naar in het zand. Nu zien we ze bijna nooit. omdat ze met zo weinig zijn. Af en toe loopt er 1 werkster boven op het zand.

En soms als ik een zilvervisje erin heb liggen, dan komen er een stuk of 5 uit om die op te eten.
Plaats reactie