Hallo, kan je mieren te veel eten geven?
Mvg Naud 14
Kan je mieren te veel eten geven?
-
- Other
- Lid
- Contacteer:
Re: Kan je mieren te veel eten geven?
Hey Naud, Te veel eten kan eigenlijk niet.
Ze zullen zich nooit "dood" eten, als ze geen voeding meer nodig hebben nemen ze het niet aan.
Je kan wel te veel eten laten opstapelen in hun verblijf, als ze het niet aan nemen blijft het liggen en gaat het schimmelen.
Dit kan je het beste voorkomen door alles netjes schoon te houden en eten wat er al lang ligt op tijd te verversen.
Succes!
Ze zullen zich nooit "dood" eten, als ze geen voeding meer nodig hebben nemen ze het niet aan.
Je kan wel te veel eten laten opstapelen in hun verblijf, als ze het niet aan nemen blijft het liggen en gaat het schimmelen.
Dit kan je het beste voorkomen door alles netjes schoon te houden en eten wat er al lang ligt op tijd te verversen.
Succes!

YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe!
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Like, Comment & Subscribe!

Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
Like ons op facebook!
Telkens ik mijn Mesor Barbarus zaden geef, nemen ze deze mee naar hun nest. Als ik dan snel eens kijk in hun nest (nog steeds de proefbuis) dan ligt deze vol onverteerde zaden. Kan dit kwaad?
Nee hoor, Messor barbarus legt graag een voorraad zaden aan.dvl852 schreef:Telkens ik mijn Mesor Barbarus zaden geef, nemen ze deze mee naar hun nest. Als ik dan snel eens kijk in hun nest (nog steeds de proefbuis) dan ligt deze vol onverteerde zaden. Kan dit kwaad?

- DJRGEN
- Lid
Als het een kleine kolonie betreft dan kan je deze een kleine hoeveelheid gemalen zaden geven zodat het nest niet verzadigd raakt met een massa zaden, teveel zaden kan het nest schaden, bijvoorbeeld als ze beginnen te ontkiemen en schimmelen etc.dvl852 schreef:Telkens ik mijn Mesor Barbarus zaden geef, nemen ze deze mee naar hun nest. Als ik dan snel eens kijk in hun nest (nog steeds de proefbuis) dan ligt deze vol onverteerde zaden. Kan dit kwaad?
5x Messor barbarus
1x Camponotus herculeanus
1 × Myrmecia Nigrocinta
1x Camponotus herculeanus
1 × Myrmecia Nigrocinta
- Antkeeper1
- Lid
- Contacteer:
Hexednl schreef:
Nee hoor, Messor barbarus legt graag een voorraad zaden aan.
Net als me ex... xD
Lasius Niger 2 + ✞✞
Messor Barbarus 1
Pheidole Sp. 1
Crematogaster Striatula 0
YT: https://www.youtube.com/channel/UCqNuF6 ... subscriber
Messor Barbarus 1
Pheidole Sp. 1
Crematogaster Striatula 0
YT: https://www.youtube.com/channel/UCqNuF6 ... subscriber