Voorstelling Loki
Voorstelling Loki
Hoi,
Momenteel heb ik zelf nog geen mieren. Ik wil eerst heel uitgebreid onderzoek doen naar alle do's and dont's voor ik mezelf er aan waag. (doel is begin Augustus de kolonie te beginnen). Ook wil ik tegen dan wat spullen zelf al beschikbaar hebben. Of winkels in de buurt.
Na lang zoeken ben ik er uit om de Lasius Flavus te houden. Blijkbaar zijn die heel geschikt voor iemand zonder ervaring.
Ik ga zeker nog wat rondzoeken op het Forum op zoek naar een aantal zaken. Mensen met tips en trics kunnen en mogen mij zeker contacteren.
Note to self:
Gevonden:
- Winkel in Appeldoorn (NL)
- Webshop in de VS
Op zoek naar:
- Kwekers nabij Oost-Vlaanderen
- Winkel nabij Oost-Vlaanderen (eten, props, ...)
- Formicarium + Arena
- Lasius Flavus Queen (online bestellen, ophalen, vangen, ...)
Momenteel heb ik zelf nog geen mieren. Ik wil eerst heel uitgebreid onderzoek doen naar alle do's and dont's voor ik mezelf er aan waag. (doel is begin Augustus de kolonie te beginnen). Ook wil ik tegen dan wat spullen zelf al beschikbaar hebben. Of winkels in de buurt.
Na lang zoeken ben ik er uit om de Lasius Flavus te houden. Blijkbaar zijn die heel geschikt voor iemand zonder ervaring.
Ik ga zeker nog wat rondzoeken op het Forum op zoek naar een aantal zaken. Mensen met tips en trics kunnen en mogen mij zeker contacteren.
Note to self:
Gevonden:
- Winkel in Appeldoorn (NL)
- Webshop in de VS
Op zoek naar:
- Kwekers nabij Oost-Vlaanderen
- Winkel nabij Oost-Vlaanderen (eten, props, ...)
- Formicarium + Arena
- Lasius Flavus Queen (online bestellen, ophalen, vangen, ...)
Mijn kolonies:
1x Messor barbarus 100+w
1x Messor barbarus 100+w
- mrMojo
- Lid
Re: Voorstelling Loki
Dag Loki, welkom op het forum.
Veel succes! Je zult vast wel een aantal koninginnen tegen komen in de bruidsvluchten. Als het niet L. flavus is dan wel L. niger, een erg goede beginners soort.
In de Tom&Co kan je fruitvliegjes en krekels in alle soorten en maten kopen/bestellen.
1 Lasius niger 15 werksters
1 Lasius brunneus of emarginatus 4 werksters
1 Myrmica rubra 60 werksters
1 Pheidole pallidula 50 werksters
1 Solenopsis geminata
1 Atta sexdens
1 Lasius brunneus of emarginatus 4 werksters
1 Myrmica rubra 60 werksters
1 Pheidole pallidula 50 werksters
1 Solenopsis geminata
1 Atta sexdens
Hej Loki welkom op het forum!
Je kan beter eerst wat reageerbuisjes kopen en een paar simpele bakjes van de action en dan koninginen vangen die de komende tijd allemaal uitvliegen !
Aangezien je ze de eerste tijd gewoon in een reageerbuis kan houden bespaard dit je een hoop geld, dan kun je op je gemak verder kijken wat je wilt.
Je kan beter eerst wat reageerbuisjes kopen en een paar simpele bakjes van de action en dan koninginen vangen die de komende tijd allemaal uitvliegen !
Aangezien je ze de eerste tijd gewoon in een reageerbuis kan houden bespaard dit je een hoop geld, dan kun je op je gemak verder kijken wat je wilt.

Hexednl schreef:Hej Loki welkom op het forum!
Prima suggestie...
Ik was van plan een koningin online te kopen. Met de nodige toebehoren. De kans dat ik een flavus tegenkom op deze manier is wel kleiner en kans dat ik een niger vind is groter. Vermoed ik.
Stof tot nadenken.

Mijn kolonies:
1x Messor barbarus 100+w
1x Messor barbarus 100+w
- MiereManneke
- Lid
Gynes vind je veel sneller dan je misschien zou denken. Bij een bruidsvlucht lopen er zo 20 gynes op de oprit.
GGA-GAA-UGG-GAG-UUA-GAU-AUA-GGU
- Paarsemier
- Lid
Ik zou in ieder geval nog niet online een kolonie kopen. Je kan er zelf een vangen en als dat niet lukt is er vast wel iemand op het forum die er een voor weinig naar je toe wil sturen 

1x Messor barbarus
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
Hoi Loki, Welkom!
Licht eraan, als je veel gras in de buurt hebt , kun je best wel wat flavus tegen komen. Misschien heb je geluk en vind je een Myrmica of Formica gyne..