Welkom bij mijn poging om een eigen nest te bouwen voor mijn messor. Het doel is om tips van jullie te ontvangen bij het maken hiervan

Hieronder zie je het deel waar ik het nest in ga freezen waarbij ik vanuit dit oogpunt het linkerdeel vochtig en warm wil houden. Om dit te doen wil ik een warmtemat plaatsen onder het ytongblok en tevens wil ik de gehele onderkant opvullen met ytong (zoals het kleine stukje ytong laat zien.
Nu heb ik natuurlijk een aantalvragen waar geheid de meer ervaring antkeeper geheid een antwoord op heeft.
A) met een warmtemat komt de warmte hoog genoeg (als in meerdere lagen als kamers of gaat er teveelwartme op deze wijze verloren door het glas bijvoorbeeld)
B) Hoe vul ik de kieren op tussen het ytong kan dat bijvoorbeeld gewoon met gips?
C) Om van de onderste stages in de bak naar de ingang van het nest te komen (bovenin)wil ik een beetje een “speelse” route maken door iets te maken zodat het niet allemaal rechttoe rechtaan is. Kan ik hiervoor gewoon klei gebruiken of zijn er betere manier?