Myrmica Rubra??

Determinaties van mieren
Plaats reactie
Articus
Myrmica Rubra??

Bericht door Articus »

Deze koningin gevonden onder een steen die half in de grond zat. Ze is een stukje kleiner dan een lasius niger gyne. Ze is rood met een wat zwarter hoofd en heeft 2 bolstukjes tussen haar gaster en de rest van het lichaam wat blijkbaar iets is dat Myrmica Rubra heeft maar kan iemand me zekerheid geven :)

Het lijkt alsof ze allesins semi-claustral is aangezien de kleine gaster? Dus ik moet ze een buitenwereld met eten voorzien?

Hier nog een foto:(ze heeft nog een stukje vleugel aanhangen, dat is het beetje zwart op de thorax)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blue
Lid

Re: Myrmica Rubra??

Bericht door Blue »

Inderdaad een Myrmica sp., als je haar hebt gevonden onder een steen zou het best kunnen dat ze al bij een kolonie hoort. Misschien kun je nog terug gaan en de kolonie opgraven mocht hij er zijn.
Articus

Bericht door Articus »

Misschien, maar ik had wat gekeken en niks te zien, ook geen werksters. Normaal gaat deze soort met meerdere koninginnen een kolonie beginnen toch, dus wel raar dat ze daar zo alleen zat.
Hexednl
Lid

Bericht door Hexednl »

Ze stichten ook in hun 1te, je hebt kans dat ze al wel.eitjes Had liggen. Dus zou haar even voeden en over een weekje weer kijken of ze nieuwe broed heeft.
8-)
Plaats reactie