Temperatuur en watjes vraag

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Antsingse

Temperatuur en watjes vraag

Bericht door Antsingse »

Hoi, de kamer waar nu mijn 4 gynes instaan is altijd redelijk warm. Planten gaan snel dood etc. Nu is laatst een gyne doodgegaan, weet niet waarom. Is er iets waar ik voor uit moet kijken? Is bijv een lage vochtigheid in de lucht dodelijk? Zou dat niet weer goedkomen door het water in de testtube? Kan het dan ook zijn dat door de warmte de watjes voor het water sneller uitdroogt dan dat ze nat worden? Btw ik weet dat nestjes het beter doen als ze wat warmer zijn en dat lasius soorten goed tegen koude of warme temperatuur kunnen.

Daarnaast vraag ik mij af of ik zorgen moet maken over de dichtheid van watjes. Sommige watjes laten geen lucht door of zoiets las ik ergens. Of is dat onzin?
Cris
Re: Temperatuur en watjes vraag

Bericht door Cris »

Hoe heet?
Laura85

Bericht door Laura85 »

Bij mijn weten laten alle watjes lucht door, of je moet hele aparte hebben uitgezocht. Wel is het mogelijk dat ze te strak in de buis worden geduwd zodat ze te compact worden en nog maar slecht lucht door laten.

Als er een gyne overlijdt is het moeilijk te achterhalen waar het aan ligt, dat kan van alles zijn. Het zijn nou eenmaal levende beestjes. Wat temperatuur betreft niet in de volle zon leggen, verder zou het prima moeten gaan.
Camponotus turkestanus (1Q+4w) Blog
Pheidole aphrasta (1Q+20w)
Lasius niger (3Q)
Antsingse

Bericht door Antsingse »

De temperatuur weet ik niet maar het is onmogelijk dat het te heet is. Ik heb ook het raam een stukje open en dat is best koel. Helaas zijn alle gynes omgelegd door een fout in mijn test tube setup. Het kan het water geweest zijn of niet genoeg lucht. Zou echt niet anders weten wat het was. Nu ga ik bronwater gebruiken.
Plaats reactie