Hallo allemaal,
Al een tijdje (sinds April) ben ik in het bezit van een Lasius Niger Kolonie. De kolonie heeft zich inmiddels ingegraven in een zandnest tussen twee glasplaten. Dit nest is niet bepaalt ideaal en daarom ben ik van plan om binnenkort mijn eigen versie te bouwen.
Ik heb gekozen voor een zandnest omdat ik het juist interessant vind om te zien hoe de kolonie zijn eigen nest graaft. Ik gok dat er nu zo'n 30 werksters zijn en er ligt een aardige stapel broed in verschillende kamers.
Ik heb veel informatie van dit forum kunnen halen wat mij veel heeft geholpen bij het starten van de kolonie, dank daarvoor!
Groeten
Phosphate
Nieuw lid
Nieuw lid
1x Messor barbarus, zand formicarium
Re: Nieuw lid
Welkom en veel plezier alvast. Hopelijk wordt het een mooi zandnest 

Welkom op het forum en veel succes. Ik ben heel benieuwd hoe het nest eruitziet dus als je foto's wilt plaatsen dan heb je nu al een liefhebber.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Welkom en veel succes.
Offtopic: Tip: Als je een zandnest gebruikt, zorg er dan voor dat het donker staat of werk met rood folie/licht, anders plakken ze zand tegen de wanden en zie je nog niks. (dit heb ik al 2 keer meegemaakt met Lasius niger)
Offtopic: Tip: Als je een zandnest gebruikt, zorg er dan voor dat het donker staat of werk met rood folie/licht, anders plakken ze zand tegen de wanden en zie je nog niks. (dit heb ik al 2 keer meegemaakt met Lasius niger)
gehouden:
Myrmica rubra,Lasius niger,Messor barbarus,lasius flavus,polyrhachis dives
Myrmica rubra,Lasius niger,Messor barbarus,lasius flavus,polyrhachis dives