Sinds gisteren heb ik hier 4 gynes van Acromyrmex versicolor zitten, heb ze nu allen apart in hun setup zitten.
Het geheel zit in een grote isemo doos die hun omgevingsfactoren op pijl zou moeten houden.
Onderaan heb ik een warmtemat liggen die een grote bak met water op temperatuur brengt om zo gelijdelijk aan warmte af te geven.
Bovenop de waterbak heb ik de kleine setups staan. Alles is aangesloten op een thermostaat die nu mommenteel op 25graden staat.
Ik ben nu volop bezig met de temperatuur en vochtigheid in hun bakjes, aangezien zich hierin de schimmel gaat ontwikkelen.

De bodem van de bakjes is gevuld met kleine hygro-korrel en woestijnzand. Zodat ik deze steeds vochtig kan houden, en dat de gynes eventueel nog het zand kunnen gebruiken. Verder heb ik nog een grote proefbuis aangesloten zodat ze zelf wat kunnen kiezen. Voorlopig blijven ze allen in hun buitenwereldje.

Heb ze om te beginnen en mengeling gegeven van grassoorten en hibiscus bloemen. Eén gyne heb ik al betrapt op het snijden van de bloemen.

Ik ga nu nog een paar keer de temperatuur en vochtigheid meten. Waarschijnlijk ga ik ook nog een kleine computerventilator in het geheel plaatsen.
Op het internet vind ik geen goede gegevens over op welke temperatuur en vochtigheid ik de schimmel juist moet houden.
Moest er iemand mij nog bruikbare tips kunnen geven dan hoor ik het graag!
Groeten Nick