Myrmica rubra (Manor)
Myrmica rubra (Manor)
Hier kunnen vragen en opmerkingen geplaatst worden 

Laatst gewijzigd door Manor op 01 jul 2016, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Formica cunicularia
Lasius niger
Lasius niger
Re: Myrmica rubra (Wouter)
Leuk! Kun je eens een korte beschrijving geven van de omgeving waarin je ze gevonden hebt? (tegels of gazon etc)
-
Re: Myrmica rubra (Wouter)
Goed geregeld! Inderdaad goed dat ze elkaar geaccepteerd hebben. Gynes zonder werksters accepteren elkaar meestal zonder problemen, maar als ze eenmaal werksters hebben is het lastiger.
Iets anders: ik ken jou nu als "Manor". Als ik dan een blog zie van "Wouter" denk ik "welke Wouter?", om er daarna achter te komen dat Manor en Wouter dezelfde zijn. Beetje verwarrend. Je kan beter "Manor" in de titel zetten.
Iets anders: ik ken jou nu als "Manor". Als ik dan een blog zie van "Wouter" denk ik "welke Wouter?", om er daarna achter te komen dat Manor en Wouter dezelfde zijn. Beetje verwarrend. Je kan beter "Manor" in de titel zetten.
Re: Myrmica rubra (Manor)
1 gyne heb ik gevonden tussen de aardappelen, de andere 2 zag ik niet veel verder lopen op het weggetje.
@GvG ik heb het aangepast
@GvG ik heb het aangepast

Formica cunicularia
Lasius niger
Lasius niger
Zo te lezen gaat het goed met de vooruitgang. Keep up the good work!
- dvd
- Lid
Mijn myrmica rubra's zitten met zen allen op een pillenstripje ( met watje en water ) verkoeling op te zoeken.Al het broed,gynes en werksters zitten op het watje.
Ja het is ook warm he
Hoewarm mag het eigenlijk zijn voor myrmica rubra, want op mijn kamer is het soms wel 30+ met dit weer, is dit te warm?

Formica cunicularia
Lasius niger
Lasius niger
- dvd
- Lid
Myrmica rubra kan niet tegen extreem warmte.
Op de kamer waar mijn mieren staan is het nu ook 30gr.
Ik heb net 2 flessen dopjes met watje en water in de buitenwereld gelegd zodat ze kunnen afkoelen.
Mijn formica fusca heeft minder last van de warmte lijkt me.
Op de kamer waar mijn mieren staan is het nu ook 30gr.
Ik heb net 2 flessen dopjes met watje en water in de buitenwereld gelegd zodat ze kunnen afkoelen.
Mijn formica fusca heeft minder last van de warmte lijkt me.
Bij mij zitten ze nu ook met broed en al op de watjes.
Formica cunicularia
Lasius niger
Lasius niger
Ik heb net ook een vochtig watje in de buitenwereld vcanb mijn Myrmica rubra gelegd. Ze zijn er erg content mee. Er lopen er continu een stuk of 5 werksters op en over. Geen broed naar buiten gesleept echter. Maar de temperatuur hier binnen is dan ook maar 27 graden.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Ik ga zometeen hetzelfde even doen
! Thanks voor de tip

Met vriendelijke groet,
RJ
1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
RJ
1x Messor barbarus 20 werksters
1x Lasius flavus 40 werksters
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Myrmica rubra houdt ook erg van een vochtig nest.
Ik heb ziezo altijd een buisje met water erin liggen en ik check elke dag of het nest vochtig genoeg is.
Toen je deze kolonie nog had, op welke temperaturen had jij het nest en buitenwereld?
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
Gewoon op kamertemperatuur, dus soms wat warmen, soms wat kouder. Maar gewoonlijk tussen de 20-25 graden.
Formica cunicularia
Lasius niger
Lasius niger
Ik zie dat je nog steeds Myrmica Rubra in je onderschrift hebt staan. Heb je een nieuwe kolonie waar je binnenkort een blog mee gaat starten?
1x Messor barbarus 2017 (+- 1500 werksters)
Nee moet nog weggehaald worden, maar binnenkort ga ik wel weer is een kolonie gaan zoeken van deze soort, want ik vond ze heel leuk om bezig te zien 

Formica cunicularia
Lasius niger
Lasius niger