Ik ben net nieuw op dit forum dus alvast aangenaam. Ik ben Mees Storm.
Ik heb al aantal wat kolonies waaronder 2 Messor Barbarus , 1 Lasius Niger en 1 Camponotus Ligniperdus. Ik ben nu al een tijdje bezig met deze hobby en wil graag is een keer iets nieuws, dus dacht ik aan Acromyrmex cf. crassispinus. Ik ben van plan deze kolonie op antstore.net te kopen maar ze hebben ze nu toch niet, dus dacht ik: " een mooi moment om me in deze soort te gaan verdiepen". Ik vraag me af of iemand misschien wat tips zou kunnen geven.
Een paar vragen:
Als ik een kolonie koop moet ik er dan meteen al schimmel bij kopen of maken ze dat zelf of zit het er al bij?
Welke bodem zal ik gebruiken? Ik dacht zelf aan perlite maar ik vind dat dit er niet erg natuurlijk uitziet.
Voor hun schimmelnest: welke planten en bloembladen gebruiken ze het liefst? Ik dacht zelf aan roos.
Wat voor bak zal ik gebruiken: Ik dacht zelf aan een starter set van de antstore ook al vind ik dit wel erg duur, maar ik ben niet erg goed in knutselen

Moet ik de bak nog verwarmen met een 15 watt lampje of een warmte mat?
Alvast heel erg bedankt en ik hoop echt dat mensen wat handige tips voor me hebben.
Vriendelijke groeten, Mees Storm