Op 31 maart heb ik besloten om wat dingen te kopen bij de Antstore.
Een kolonie Lasius niger, en de benodigde spullen. Alles kwam erg netjes en snel aan, op 2 april had ik het binnen.
Eerst heb ik de buiten wereld klaar gemaakt. Vervolgens met een buisje het reageerbuisje verbonden met de buitenwereld.
Helaas was het buisje iets te klein, maar dankzij "prittbuddy" heb ik het buisje wat dikker kunnen maken.
Bedankt voor de tip!
Achteraf had ik misschien nog even kunnen wachten met buis naar de butienwereld te verbinden.
Nadat ik het buisje had vastgemaakt in het reageerbuisje begonnen een aantal werkers meteen het buisje te inspecteren, maar pas na 5 minuten ging er een mier in, die vervolgens een paar minuten lang op de rand van de buiten wereld zat, (de rand van het buisje).
Nadat ik een stokje vanaf het buisje naar het zand had gestoken kwam de eerste mier al in de buiten wereld. Na ongeveer 3 minuten inspecteren ging hij terug, en stond stil bij een andere mier om waarschijnlijk te "zeggen" dat er eten was, want die mier ging het ook weer doorvertellen, want na een minuutje zaten er al 3 mieren in de buiten wereld.
Gek genoeg bleven ze van het suiker,honing water af.
De volgende dag was het raak. Jahoor... Er zat een meer midden in het pillendoosje onder het suikerwater, nadat ik haar eruit had gehaald begon ze gelukkig weer te lopen.
Aangezien ik geen zin heb om elke dag mieren te redden, heb ik besloten om een watje in het suikerwater te dopen, en dat op een steentje neer te leggen.
Dit werkt echt heel goed!
Die zelfde avond nog een zilvervisje gevangen om die de volgende dag in twee stukjes te snijden, een miertje was letterlijk 10 minuten bezig om het achterlijfje in het buisje te krijgen. Ik kreeg medelijden en toen hij even weg ging heb ik hem in het buisje geduwd, maar dit was pas het begin! Met 3 mieren tegelijk begonnen ze te trekken,duwen en noem het maar op om het lijfje in het nest te krijgen. Nadat dit ze was gelukt kwam de koningin en die ging op het afval (in het midden van het reageerbuisje) staan, en toen brachten 2 mieren het eten en legde dit naast het broed. Daarna begonnen een paar mieren er van te eten.
Het was echt heel erg leuk om te zien!
Op dit moment is het een beetje stil, bijna geen mieren in de buitenwereld.
Ik zal morgen wat fotos maken, en een verslag doen over hoe het dan gaat

Reacties en opmerkingen hier.